21 October 2014

Geran Hakmilik ...



Geran asal dah collect dari pejabat lawyer di soromban siang tadi ...
Wife tolong collect kan ...
Lelongan pada bulan September 2013 ...
Geran siap tukar hakmilik atas nama aku 1/1 bahagian ...
Today dah bulan oktober 2014 ...
Maka sekitar 13 bulan ...
Untuk proses pembayaran ke bank ... dapatkan surat dari bank .... dapat kan dokumen di pejabat mahkamah tinggi seremban ... penilaian di pejabat penilaian seremban ... bayar duti setem di lhdn ... buat pembayaran semua cukai pintu dan tanah yang tertunggak ... Proses tukar nama dan keluar geran hakmilik yang baru ...
Cam nie kaedah yang aku lalui transaksi hartanah lelong ...
Sudah beberapa hartanah aku lalui sejak bertahun tahun yang lalu buat biznes partime transaksi hartanah lelong nie ...
Pengalaman yang sungguh bermakna buat diri aku ...
Doa aku agar segala urusan dipermudahkan oleh NYA untuk proses seterusnyer ...
Untuk beri manfaat kepado orang lain ...
InsyaAllah ...
Amin ...

No comments:

Post a Comment