07 December 2014

Today Coti Ahad ...



Asalam ...
Per kabo ...
Today coti hari ahad aktiviti membawa Muhammad Aiman anak sulong ke lokasi rumah lelong yang telah di menangi untuk cuba beri pendedahan sikit demi sedikit ...
Misi berjumpa owner yang masih tinggal di "rumah aku" ...
Misi perundingan untuk meminta owner berpindah keluar dari rumah ini dengan cara yang paling terhormat ...
Aku dah beri tempoh kepada owner selama 3 bulan untuk mengosongkan rumah beserta segala perabot ...
Ini adalah salah satu cabaran besar dalam aktiviti transaksi hartanah lelong ...
Mahu tak mahu perlu dihadapkan jugak ...
Strategi perlu diatur samada rumah ini aku perlu repair dan disewakan kerana lokasi amat amat strategik berhadapan dengan giant senawang dan McD senawang serta pusat komersial dataran senawang ...
Atau di renovation dengan secantek nyer mengikut citarasa aku dan ditukar kan hakmilik kepada yang berminat ...
Kedua dua kaedah strategi tersebut memberi manfaat dan faedah kepada orang yang memerlukan ... fardhu kifayah aku tunaikan ...
Malam nie nak berkongsi ilmu transaksi hartanah lelong dengan "RAKAN BIZNES PARTNER" ... InsyaAllah ...
Aku berdoa agar aku diberi kekuatan dan semua urusan dipermudahkan oleh NYA ...
InsyaAllah ...
Amin ...

No comments:

Post a Comment