21 July 2018

6 sebab lagi

6 SEBAB TUJUAN MEMILIKI RUMAH BUSUK


Untuk memiliki rumah busuk dengan ada berbagai tujuan

Masing masing ada matlamat yang tertentu

Maka ikut lah tujuan tersebut yang telah ditetapkan oleh korang 

Antaranya ada 6 sebab yang sempat saya fikirkan pada pagi nie:


1.

Ada yang memiliki rumah busuk dengan tujuan untuk mendapat harga di bawah harga pasaran

Mungkin harga bawah mv sekitar 10% ke 30% lebih rendah gitur

Masih ada di pasaran

Saya yakin masih ada kes seumpama itu

Cuma kena cari lah

Kena usaha lebih sket untuk cari sampai jumpa

Cuma kekadang keadaan rumah mungkin sedikit uzur dan rosak ... maka perlukan usaha untuk di baiki dengan kos yang ter tentu

Mungkin untuk rumah didiami sendiri atau untuk tujuan pelaburan dengan menyewa rumah itu 


2.

Ada yang memiliki rumah busuk pada harga pasaran semasa

Disebabkan bajet yang terhad 

Maka dia hanya mahu membeli pada harga pasaran sahaja

Jika harga yang ditawarkan lebih tinggi ... cari alternatif rumah yang lain

Cari sampai ketemu


3.

Ada yang mahu memiliki sesebuah rumah busuk walaupun pada harga lebih tinggi dari harga pasaran semasa

Dia tak kisah pun

Sebab mungkin dia ada duit dan disebabkan tujuan tertentu

Contoh rumah yang dekat dengan surau atau masjid ... disebabkan tujuan itu ... dia tetap akan beli walaupun rumah itu mungkin mahal kerana disebabkan matlamat dia itu

Atau contohnya lagi sebuah rumah di depan taman permainan kanak kanak


4.

Ada yang mahu memiliki sebuah rumah busuk dengan harga berapa sahaja yang ditawarkan ... dia tak kisah pun ... dia tak hiraukan tentang harga yang ditawarkan

Dia akan tetap beli

Perkara ini pun hampir sama dengan perkara di 3 di atas

Contoh nya lagi ... seseorang yang kaya mahu memiliki 2 unit rumah di dalam taman yang sama ... dia mahu belikan rumah bernombor 1 untuk isteri yang nombor 1 dan rumah yang bernombor 2 untuk isteri yang nombor 2 ... sebab dia ada matlamat yang jelas ... mahu meletakkan ahli keluarganya berhampiran dan sebelah menyebelah rumah plak tur ... tak gitur ... rare lah kes segini ... hehehehe 😀


5.

Boleh juga disebabkan kawasan kejiranan yang sesuai dan menepati kehendak citarasa seseorang itu. Maka beliau akan berusaha untuk memiliki rumah busuk di kawasan itu

Contoh nya kawan sepejabat menceritakan segala hal kebaikan di taman yang beliau tinggal


6.

Yang kes saya

Saya hanya layan hobi

Kekadang tiada sebab yang khusus

Ikut naluri saya

Ikut kehendak saya

Ikut masa dan keadaan

Jika saya minat rumah itu ... saya akan usahakan

Saya pun tak tahu nak explain

Yang penting saya heppy untuk layan hobi hartanah rumah busuk pada hari cuti hujung minggu


Ini bergantung kepada tujuan masing masing yer

Kita tak boleh paksa orang lain

Kita tak boleh suruh nasihat lebih lebih

Itu semua duit dia orang ... masing masing ada peluang dan hak

Termasuk lah korang yer


Sekadar pandangan saya sahaja tur

Saya main taip jer nie

Jika tersalah bahasa

Saya pohon maaf yer

Yuhuu 


Ir. AJAK

Hobi rumah busuk


#rumahbusuk





No comments:

Post a Comment