01 July 2018

Penat ker

PENAT KER LAYAN HOBI RUMAH BUSUK


Pagi coti hari ahad today 

Kita santai santai jer lah yer

Saya cuba menulis tentang perkara ini

Ada yang pernah bertanya kepada saya

“Tak penat ker layan hobi hartanah rumah busuk”


Gini lah jawapan ringkas saya:

  1. Saya mempunyai aturan jadual yang tersendiri ... kita susun jadual kehidupan kita ... semua orang sama jer ada masa 24 sehari x 7 hari seminggu
  2. Saya bekerja makan gaji ... maka dari hari isnin hingga hari jumaat dari pagi hingga ke petang ... saya bekerja menjalankan amanah saya
  3. Saya layan hobi pun pada sebelah petang selepas opis hour sebelum masuk waktu maghrib ... itu pun jika saya tak penat dan ada kelapangan waktu
  4. Pada weken memang saya layan hobi hartanah sabtu dan ahad ... tapi tidak lah sepanjang hari dari pagi hingga ke malam
  5. Weken pun saya agihkan masa saya untuk family saya ... masih sempat untuk tengok wayang dongan kidos ... macam saya selalur update di wall fb iaitu bonding time dongan family ... kekadang jenjalan sampai soppink mall di kay el
  6. Masih sempat pada weken setiap bulan saya ziarah bonda di ipoh tanpa gagal saya travel dari seremban 
  7. Masih sempat juga cari masa pada weken ziarah mertua di kuala lumpur sambil jenjalan


Pesanan saya:

  1. Jangan lah ambil berat sangat untuk layan hobi nie
  2. Jangan lah penin penin sesangat 
  3. Jangan ambil mudah pulak jika dah terjebak dengan hobi ini


Hobi hartanah rumah busuk ini adalah hobi yang agak serious kerana melibatkan  modal wang ringgit dan masa serta tenaga

Tak gitur 

Yuhuu😀


Ir. AJAK

Hobi rumah busuk


#rumahbusuk





No comments:

Post a Comment