05 January 2019

10 item

1O ITEM Ir. AJAK TIMBANG UNTUK MEMILIKI RUMAH BUSUK


Tidak semudah ABC untuk melayan hobi hartanah rumah busuk ini

Banyak perkara yang perlu dipertimbangkan

Duk fikir fikir betoi betoi agar tidak tersilap langkah


Antara perkara yang selalur saya lihat sewaktu melawat rumah busuk ialah:

1. Potensi rumah itu untuk dibaik pulih

2. Anggaran kos untuk saya ubahsuai bagi wangi

3. Tempoh masa yang bakal diambil untuk ubahsuai 

4. Bentuk fizikal rumah itu untuk di ubahsuai mengikut citarasa saya

5. Ada baki tanah untuk dibina dapur n dibina porch

6. Infra yang sediada di sekeliling

7. Bil bil utiliti yang tertunggak juga diambil kira khuatir terlalu banyak kos modal

8. Jika ada kaveat jugak menjadi timbangtara saya kerana melibat masa dan kos

9. Saiz rumah kekadang jugak menjadi pilihan kerana melibat kos ubahsuai yang agak tinggi

10. Unit tengah, unit tepi atau unit corner 


Inilah antara perkara perkara yang saya renung renungkan untuk memiliki rumah busuk

Kena timbang secara serious dan mendalam yer

Kang tersilap ambil keputusan ... membesor akan membebel ... tak gitur

Yuhuu😄


Ir. AJAK

Hobi rumah busuk


#rumahbusuk





No comments:

Post a Comment