01 December 2020

Ubi kayu

UBI KAYU REBUS

Antara saat paling gembira 
Apabila bertemu dengan selera anak tekak 
Ermmm ya betoi 

Ubi kayu rebus dicicah sambal tumis bilis 
Sambal tak pedas sangat 
Sedang sedang pedas nya 
Ada bawang ada ikan bilis cukup minyak nya 

Saya balik kerja petang tadi 
Wife dah sediakan masakan ini
Atas Island table 
Duduk atas kerusi tinggi
Kaki terjuntai
Sambil pusing pusing 

Makan dengan wife
Sambil Sembang sembang petang 
Sambil tur gelak manja citer pasal anak anak 
Along jer yang joint makan
Kidos yang lain tidak suka menu ini 

Alhamdulillah gembira rasa hati
Wife memahami selera anak tekak saya 
Saya tidak pesan pun 
Saya tak minta pun 
Serasi n fahami buat saya rasa gembira seadanya

Ubi kayu harga sekitar rm3/kg di seremban pada skrang ini
Banyak nostalgia saya pada waktu kecil tentang ubi kayu 
Makan orang kampung 
Jika rajin tanam batang cucuk pada tanah
InsyaAllah sekitar 6 ke 12 bulan dah boleh makan isi 
Pucuk ubi kayu pun Sedap buat sayur 
Umpama kata diam diam ubi berisi 

Habis makan perut dah kenyang 
Salin baju pakai t-shirt 
Gerak ke rumah busuk 
Sempat lah 20 minit sampai 
Balik kang Singgah di gerai beli burger untuk kidos

Geng kontraktor dah siap pasang wainscoting pada dinding ruang tamu 
Memang dah cun gilos 
Korang nak tengok gambar ker ?
😄

Ir. AJAK



No comments:

Post a Comment