19 June 2022

11 cabaran

11 CABARAN LAYAN HOBI HARTANAH RUMAH BUSUK


Memang syok layan hobi hartanah rumah busuk nie 

Dah lebih 12 tahun sejak aktif mulai tahun 2010


Cabaran demi cabaran dilalui 

Untuk mematang kan diri & pengalaman 

Tidak ada istilah mudah untuk berjaya 

Walaupun sekadar atas nama “layan hobi”

Komitmen saya sangat mantap untuk merealisasikan rumah busuk kepada rumah wangi 


Antara 11 senarai cabaran yang dapat saya terpikir untuk dikongsi kan:

  1. Ilmu rumah busuk 
  2. Nak miliki rumah busuk
  3. Lokasi pemilihan rumah busuk 
  4. Cadangan untuk reno/repair rumah busuk
  5. Pemilihan semua kontraktor yang terlibat 
  6. Nak supervision semua kontraktor buat kerja
  7. Nak pastikan kontraktor buat kerja sebaiknya 
  8. Ubah skop kerja semasa proses reno (nak ikut kehendak hati)
  9. Masa yang kita luangkan untuk aktiviti rumah busuk
  10. Modal yang diperlukan 
  11. Kenaikan Kos bahan binaan & Upah akibat pandemik covid 19 yang melanda


Senarai di atas adalah perkara utama yang saya fikirkan 

Masih ada lagi senarai yang boleh di tambah lagi 

Maybe korang boleh tambah pada ruangan komen


Cuma saya tak sempat untuk huraikan setiap perkara itu

Maner tau jika ada sokongan/permintaan dari kalian 

Saya cuba cari ruang masa untuk sambung menulis lagi


Layan di pagi cuti weken ini

Yuhuu😄


Ir. AJAK


Nota: naik scooter jer ke lokasi rumah busuk











No comments:

Post a Comment