09 July 2022

Jam Tangan

JAM TANGAN

Sajer nak cerita bab jam tangan 
Pernah satu tempoh tertentu 
Beberapa tahun juga lah saya tak pakai jam tangan 
Ada stok jam tangan di rumah tapi saya tak pakai 
Guna jam pada hp sahaja 
Saya sendiri pun tak tahu kenapa saya malas nak guna jam tangan 
Pergelangan tangan kiri & kanan saya memang kosong jer 

Saya agak cerewet sket bab untuk jam tangan ini
Setakat ini hanya jenama ini sahaja yang saya guna 
Ada beberapa jenis koleksi jam tangan hanya jenama yang sama sahaja
Tapi yang ini jer kerap saya pakai 
Simple menarik minat saya 
Stok yang lain lebih disimpan jer 

Jenama ini saya “obses” untuk memiliki sebagai koleksi 
Masa di Zurich Swiss pun saya pergi ke kedai ini untuk miliki jam jenama ini
Mungkin jenama yang lain harga lebih mahal … saya tak mampu kot … Tapi Bukan sebab harga … Tapi saya kurang minat dengan jenama lain .. Jika saya minat … saya sanggup menabung setiap bulan dari hasil gaji … tiba masa setahun ke 2 tahun tempoh … maybe dah boleh peluang untuk beli … Tapi Jika Bukan minat saya … bagi free pun saya kurang layan 

Bila dah “jatuh cinta” atau “minat” … itulah yang kita fokus kan selalu 
Tak gitur ker ?

Co pilot pegang stereng… ada masa nak layan FB 
Sajer saya taip bab jam tangan 😄

Nota: saya bukan nak cerita bab “harga” jam memasing yer … even harga jam RM10 pun adalah jam juga … yang penting boleh untuk melihat waktu dengan tepat … betul kan !





No comments:

Post a Comment