18 December 2022

Mawar Merah

SEKUNTUM MAWAR MERAH


Dalam kehidupan ini

Tidak ada yang mudah 

Ada masa kita di atas 

Ada masa kita di bawah 

Sekuntum mawar merah tidak senantiasa akan mekar selama lama nya 


Namun begitu

Di mana kita berada … mahu pun di atas atau di bawah 

Kita cuba mencari jalan

Untuk memberi manfaat sebaiknya 


Ada yang bertanya kepada saya 

Setelah menerima “kad pesara”

Nak buat apa plak ?

Actually saya mengambil keputusan 

Untuk menabur bakti dengan sekelumit ilmu & pengalaman yang ada pada saya bagi manfaat ummah 


Selagi mana ada peluang n masih ada tenaga 

Saya akan mencuba sebaiknya 

Pada tahun 2021 lepas .. saya diuji dengan “Covid 19” … ini peluang ke 2 saya erti kan untuk memberi manfaat kepada ummah … makin hari makin saya sihat (Alhamdulillah) berbanding dengan tempoh 1 bulan saya terlantar di hospital pada bulan mei 2021 … Allahuakbar 


Saya akan memberi manfaat dengan cara saya tersendiri 

Sekadar coretan di pagi minggu 

Merenung perjalanan sepanjang tahun 2022 yang hampir ke penghujung bulan Disember 2022


Ceria selalu😄


Ir. AJAK

M



No comments:

Post a Comment