31 March 2017

Dilema




DILEMA RUMAH BUSUK
◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️

Di hari jumaat penghulu segala hari yang penuh keberkatan
.
.
Apabila menyebut rumah busuk
Apabila berbicara tentang rumah busuk
Apabila sebut jer hobi rumah busuk
.
.
Suatu yang agak kelainan
Suatu perkara yang tidak biasa didengar
Suatu ceriter yang tidak menarik
.
.
Aku terus berceriter
Aku terus berkongsi pengalaman
Aku tanpa jemu update di fesbuk
.
.
Ramai yang mula sedar
Ramai yang mula ingin tahu
Ramai yang mula minat
.
.
Kenkawan mula bertanyer
Kenkawan mula buka mata
Kenkawan mula bersemangat
.
.
Soalan ini di tanya
Soalan itu di soal
Soalan pelbagai ditanya tentang rumah busuk
.
.
Tanpa rasa malas aku menjawab
Tanpa rasa segan aku memberi jawapan
Tanpa prasangka aku berceriter tentang rumah busuk
.
.
Waktu lapang selepas waktu kerja opis
Waktu cuti hujung minggu
Waktu cuti rehat
Pasti tidak terlepas melayan hobi rumah busuk
.
.
Segala idea untuk rumah busuk
Segala semangat untuk rumah busuk
Segala keringat untuk rumah busuk
.
.
Rakan sekeliling
Rakan yang jauh
Rakan di media sosial
Makin mula menunjukkan minat terhadap aktiviti rumah busuk yang aku jalankan
.
.
Kekadang aku rasa penat
Kekadang aku rasa keseorangan
Kekadang aku rasa kekecewaan jugak
Namun itulah cabaran melayan hobi hartanah rumah busuk
.
.
Dah lama aku layan hobi ini
Dah lama aku menempuh pelbagai cabaran
Dah lama aku mengemblingkan sepenuh nya fokus terhadap rumah busuk
.
.
Walaupun apa pun cabaran
Walaupun apa pun orang nak cakap
Walaupun apa dugaan
InsyaAllah aku akan terus menerus melayan hobi hartanah rumah busuk ini
Ada orang cakap bahawa "hobi aku ini rare"
Inilah perjalanan kehidupan aku
Dilema rumah busuk
.
.
Terima kasih semua sifu sifu hartanah yang senantiasa berkongsi ilmu dan memberi semangat
Terima kasih atas kalian kenkawan yang menjadik sumber inspirasi untuk aku terus berada di atas pentas perkongsian hobi ilmu hartanah rumah busuk
Kalian adalah sumber inspirasi aku
.
.
Kekadang aku teringin nak jadik orang hebat hebar dan glamor serta popular ala ala RETIS gitur:
1. Sifu KEY Khairul Ezuwan
2. Sifu AE Meor Zaidee
3. Sifu Doktor Azizul Azli Ahmad
4. Sifu Cik Syafieqah A'lya
5. Sifu HF Harith Faisal
6. Sifu PIE Shafie Bustan
7. Sifu Dr Mohd Fadhli Mohd Fauzi
8. Sifu Lawyer Salkukhairi Abd Sukor
9. Sifu Afyan Mat Rawi
I polow rapat rapat
.
.
Sifu SAN Ihsan Zainal aku teruja tatkala kau boleh berbicara mandirin atau kantonis yang aku memang tak paham
.
.
Yuhuu😄

Ir. AJAK
Hobi rumah busuk



No comments:

Post a Comment