23 June 2018

5 tips

5 TIPS NAK WIFE RAJIN MASAK


Pepagi sabtu saya dah sampai pasar

Beli barang untuk dimasak

Weken gini lah

Bukan takat layan rumah busuk jer tau “Ir. AJAK” nie


Muafakat dalam suami isteri kita utamakan

Walaupun wife saya boleh memandu kereta dan pergi sendiri

Tapi saya tetap akan cuba teman kan

Sekurang kurang nya jadi “abang sado” untuk tolong angkat bakul barang barang yang dibeli

Saya tak lah sado coz perot dah boroi weh


Abam abam yang diluar sana tur

Jika nak wife masak sodap sodap kat rumah

Kena lah usahakan perkara berikut yer:


  1. Temankan wife pergi pasar untuk beli barang barang basah
  2. Bagi idea untuk masak apa menu nya setiap hari
  3. Dah pilih barang basah tur ... bayo ler ... jangan guna duit wife plak ... duit dio biarkan dio kumpul beli omeh ... mesti wife sonyum lebar punyo kan kan
  4. Tolong wife memasak di dapur ... ambil lah bawang tur kupas kan kulit ... dah solosai kupas sebijik ... buat buat lah pedih pedih mato tur hingga meleleh air mato secawan ... mesti wife kasihan punyo dio pun sambung kupas kan baki bawang bawang tur😀
  5. Sediakan ruang dapur yang sesuai untuk memasak ... jika dah ada modal kewangan yang mencukupi ... usahakan ruang dapur yang ada table top dan kitchen kabinet siapkan hood nya sekali ... baru lah semangat wife nak memasak


Itulah tips yang membuatkan saya makin boroi nie haaa

Sodap jer wife masak makanan

Air tangan wife nie memang sodap kito makan ... tambah tambah dio masak dongan penuh kasih sayang tau

Berselero jer

Sekadar pandangan saya jer yer

Yuhuu😀


Ir. AJAK


Nota:

Itu sebab Ir. AJAK suko layan hobi rumah busuk

Pada ruang dapur akan di usahakan untuk mewangi sesempurna mungkin

Bagi para ibu rajin nak ke dapur dan tak jemu duduk di dapur😀






No comments:

Post a Comment