01 May 2016

Langau langau

AKU LAYAN HOBI HARTANAH PUN WUJUD "LANGAU LANGAU"
==========================

Aku layan hobi hartanah pada waktu coti rehat dan hujung minggu:
1. Aku tak ganggu orang lain
2. Aku tak kacau waktu bekerja
3. Aku dah declare "layan hobi" secara surat rasmi kepada "Ketua Pengarah" dan "Unit Intergriti" supaya tiada isu di pejabat
4. Aku masuk lelong pun kebanyakan nyer di Mahkamah dan ada kadangkala masuk lelong di bank atau auctioner
5. Aku jugak beli hartanah secara subsale
Namun begitu:
1. Wujud juga di kalangan rakan rakan sekeliling aku yang seakan seakan kurang puas hati dan perkataan mudah aku anggap "dengki"
2. Jumaat lepas terkeluar perkataan dari beliau seakan akan kuat  sangat menyindir aku tentang layan hobi hartanah
3. Beliau seakan akan menyuruh aku "berhenti bekerja" dari makan gaji
4. Bukan satu dosa untuk aku terus bekerja makan gaji bulanan ... Betoikan
5. Jika beliau hebat dalam kerjaya ... Jangan takut dengan bayang bayang diri aku yang tidak seberapa hebat ini
6. Aku anggap rezki ALLAH itu sangat luas ... Memang betoi pun
7. Aku mahu berkongsi ceriter layan hobi hartanah ... Beliau seakan akan perlekeh kan aku ... Ego beliau tinggi ... Padahal kehidupan biasa biasa jer ... Apabila sesak kewangan datang kepada aku untuk "pinjam wang" ... Aku tolong beb
8. Aku bekerja dari awal pagi hingga ke malam ... Korang tahu kan coz aku selalur up status aktiviti aku
9. Aku harus tabah dan kental untuk menghadapi semua LANGAU LANGAU dalam usaha aku untuk melayan hobi hartanah nie
Korang pernah hadapi ker suasana cam gini
Cer kongsikan ceriter
Aku perlukan sokongan kalian
😄
Ir. AJAK


No comments:

Post a Comment