10 August 2017

15 kriteria

15 KRITERIA USHA RUMAH BUSUK


Lewat petang semalam

Saya berkesempatan untuk usha rumah busuk

Mula deal untuk tambah stok rumah busuk bagi tahun depan 2018

Antara kriteria yang selalur saya lihat sewaktu melawat rumah busuk ialah:

1. Potensi rumah itu untuk disewakan

2. Potensi rumah itu untuk dibaik pulih

3. Potensi rumah itu untuk dijual semula

4. Anggaran kos untuk saya renovation bagi wangi

5. Tempoh masa yang bakal diambil untuk renovation 

6. Bentuk fizikal rumah itu untuk di renovation mengikut citarasa saya

7. Ada baki tanah untuk dibina dapur

8. Ada baki tanah untuk dibina porch

9. Infra yang sediada di sekeliling

10. Intai intai jiran di sekeliling ... bukan intai anak dara jiran yer ... Hehehee🙈

11. Bil bil utiliti yang tertunggak juga diambil kira khuatir terlalu banyak kos modal

12. Faktor baki pajakan jugak kekadang menjadi pertimbangan saya

13. Jika ada kaveat jugak menjadi timbangtara saya kerana melibat masa dan kos

14. Saiz rumah kekadang jugak menjadi pilihan kerana melibat kos renovation yang agak tinggi

15. Unit tengah, unit tepi atau unit corner 

Inilah antara perkara yang saya renung renungkan untuk memiliki rumah busuk

Mohon SHARE kan yer kenkawan untuk manfaat bersama

Yuhuu😄


Ir. AJAK

Hobi rumah busuk


Nota:

Gambar sebenar kes rumah busuk yang telah saya lawat petang semalam "Ir. AJAK"


#rumahbusuk



No comments:

Post a Comment