13 September 2017

11 Perkara

11 PERKARA PERTIMBANGAN MEMILIKI RUMAH BUSUK


Antara perkara yang selalur saya lihat sewaktu melawat rumah busuk ialah:

1. Potensi rumah itu untuk dibaik pulih

2. Anggaran kos untuk saya ubahsuai bagi wangi

3. Tempoh masa yang bakal diambil untuk ubahsuai 

4. Bentuk fizikal rumah itu untuk di ubahsuai mengikut citarasa saya

5. Ada baki tanah untuk dibina dapur

6. Ada ruang tanah untuk dibina porch

7. Infra yang sediada di sekeliling

8. Bil bil utiliti yang tertunggak juga diambil kira khuatir terlalu banyak kos modal

9. Jika ada kaveat jugak menjadi timbangtara saya kerana melibat masa dan kos

10. Saiz rumah kekadang jugak menjadi pilihan kerana melibat kos ubahsuai yang agak tinggi

11. Unit tengah, unit tepi atau unit corner 

Inilah antara perkara yang saya renung renungkan untuk memiliki rumah busuk

Yuhuu😄


Ir. AJAK

Hobi rumah busuk


#rumahbusuk


No comments:

Post a Comment