26 November 2017

Dilema

SANTAI LAYAN HOBI RUMAH BUSUK


Jangan tension:

Tak payah tension sangat tengok saya layan hobi rumah busuk nie

Tiada niat saya pun nak tunjuk riak wei

Suatu masa dahalu

Saya layan hobi ini secara sendiri jer

Tak berkongsi pun dengan kalian semua

Saya tak aktif sesangat nak kongsi hobi rumah busuk di wall fb

Tapi ada lah sesekali uplud menu makanan

Namun atas desakan kenkawan terdekat

Minta saya kongsikan semua cerita di wall fb sebagai satu medium "berkongsi ilmu"


Berkongsi ilmu:

Saya fikir pun memang ada baiknya

Saya berkongsi ilmu dan memberi manfaat kepada orang lain

Kongsi aktiviti yang rare

Kongsi aktiviti yang jarang dibuat kita

Miliki rumah yang busuk

Lakukan proses ubahsuai atau renovation 

Rumah akan jadik wangi

Ramai yang akan minat


Salah erti:

Saya tak mahu

Niat saya nak berkongsi ceriter

Mahu beri manfaat kepada ummah

Nanti di salah erti

Dikatakan riak

Dikatakan tamak beli rumah busuk

Tak mustahil jika di katakan kapitalis

Lebih malang jika di sama kan dengan yahudi


Dilema:

Nak teruskan kongsi ceriter aktiviti rumah busuk di fb

Terasa malas dah

Tapi jika tak kongsi 

Maka tak dapat memberi manfaat kepada kenkawan 

Entahlah

Saya dilema buat masa ini


Maaf lah:

Maaf lah kerana membebel tak tentu tajuk pada hari ini ahad

Saya baru balik dari lawat rumah busuk

Dah ini hobi saya sejak bertahun tahun dahulu

Yuhuu😀


Pujuk:

Maner tau korang nak pujuk saya😀


Ir. AJAK

Hobi rumah busuk


Nota:

Porch pun sudah naik besi bumbung tur

Syok layan hobi rumah busuk nie😀


No comments:

Post a Comment