30 January 2020

Bahagikan masa

Ir. AJAK SENANTIASA BAHAGI KAN MASA UNTUK TUJUAN RUMAH BUSUK


Hakikat yang perlu kita tahu 

Hakikat yang perlu kita terima 

Hakikat yang perlu kita senantiasa ingat 

Hakikat yang perlu kita pasrah 

Bahawa setiap kita ada masa diperuntukan seharian hanya 24 jam 


Ambil peluang untuk gunakan sebaik nya 

Kot mana kita sibuk sekalipun 

Kot mana kita hebat sekalipun 

Kot mana korang bijak sekalipun 

Kot mana korang champion sekalipun 

Kot mana korang nak planning memacam hal untuk capai cita cita 

Kot mana korang nak declare konon nak financial freedom lah yer

Jika gagal mengurus kan masa 24 jam itu

Korang tahu lah jawapan nya kan 


Saya Ir. AJAK tidak bijak mana pun 

Saya Ir. AJAK tidak hebat mana pun 

Tapi akan cuba sedaya upaya untuk aturkan kehidupan sebaik nya 

Saya cuba saya cuba saya cuba bahagi kan masa yang ada dengan sebaik ya


Untuk lakukan perkara ini:

  1. Tanggungjawab diri kepada Allah & pada family senantiasa 
  2. Tanggungjawab mencari nafkah seadanya 
  3. Tanggungjawab sebagai jurutera profesional dalam bidang bagi beri manfaat sebagai fardhu kifayah 
  4. Melayan hobi hartanah rumah busuk pada weken 
  5. Melayan hobi ikan koi sebagai terapi minda 
  6. Melayan hobi holiday ke oberc sesekali jika ada modal & berkesempatan bersama family 
  7. Santai santai rilex rilex lakukan perkara yang beri manfaat ... layan media sosial melalui gajet iPhone untuk bonding dengan rakan rakan sebagai ukhwah silaturahim 


Kita sesuai kan masa dengan keadaan hidup kita 

Kita ejas ejas bagi sesuai kan masa 

Kita kena cuba

Kita kena buat 

Kita ikut panduan rujukan daripada mereka yang telah terbukti berjaya 


Saya pun buat perkara yang sama 

Mana mungkin sekali buat dah menjadi 

Jika gagal kita baiki bagi berjaya jugak 

Maka kita terus kan usaha 

Weken memang saya layan hobi hartanah rumah busuk macam biasa 

Maka segala nya saya kena ejas ejas untuk reliasasikan perkara itu 

Kena bahagikan masa untuk tujuan rumah busuk

Kekadang kena fokus & serious tapi jangan sampai terasa tertekan pulak 

Yuhuu 😄


Ir. AJAK

Hobi hartanah rumah busuk 


Nota:

Rumah dalam gambar sedang di reno untuk sebuah rumah 

Lokasi di seremban 

Dijangka akan dapat disiap sepenuhnya pada hujung bulan depan February 2020 

Target begitulah ... InsyaAllah 


#rumahbusuk





No comments:

Post a Comment