05 January 2020

Hulur

HULUR


Abang yang dalam gambar pada cermin sisi kereta saya ini 

Memang mencari rezki dengan cara mengutip barang barang terpakai

Dengan berjalan kaki & menolak kereta sorong itu dengan kudrat yang ada & pakaian agak lusuh

Saban hari begitu

Pernah terserempak juga pada malam hari


Beliau akan merayau di taman taman sekitar

Pada hemat saya beliau kurang upaya kerana pada cara jalan & butiran pertuturan yang tidak jelas di dengar

Apabila saya terserempak di tepi jalan

Secara tak sengaja pasti saya akan berhenti kan kenderaan 


Apa yang ada di dalam kocek seluar saya akan “hulur” kan sebagai sedekah kepada beliau

Bukan ganjaran/balasan yang saya mahukan dari dia

Bukan glamour yang saya cari 

Bukan publisiti yang saya kejarkan


Cuma sekadar untuk nasihat kan kepada diri saya agar terus istiqamah untuk terus “hulur” kan apa yang ada bagi dikongsikan dengan orang lain

Pasti ada nilai di sisi NYA kelak

Malah ini juga tips pembuka jalan jalan pintu pintu rezeki untuk kita & family 

Mungkin tidak semata mata hanya rezeki wang ringgit ... rezeki yang pelbagai nanti nya

Yakinlah InsyaAllah 😀


Ir. AJAK

Sekadar coretan saya sahaja yer berhenti di tepi jalan raya





No comments:

Post a Comment