04 April 2020

ASAH

ASAH PISAU


Sejak PKP nie

Saya kerap jugak ke dapur

Sempat jugak lah buat sesuatu yang saya jarang jarang lakukan 


Pegang sudip 

Pegang kuali 

Pegang pisau 

Masak simple simple untuk kami & kidos 


Baru perasan 

Sepanjang 4 bulan berlalu tahun 2020

Saya tidak pernah asah pisau 

Jumlah pisau ada banyak jua 

Pelbagai saiz & bentuk 


Potang ini selepas selesai dirikan sholat asar 

Saya usahakan untuk asah pisau 

Ada yang dah tumpul mata nya 

Maklum jerlah digunakan selalu 


Saya tidak mahir untuk “ASAH” pisau 

Saya cuba jugak

Agar boleh terasa mudah untuk siang sayur 

Siang ikan 

Potong buah 

Dan pelbagai kegunaan 


Jika pisau tumpul 

Agak payah nak potong ayam & siang ikan 

Kekadang nak hiris bawang pun leceh 

Betoikan ?

Ker korang punya pisau senantiasa tajam 


Korang bagi sket tips nak mudah ASAH kan pisau 

Atau tips nak pisau senantiasa tajam 

Mohon kongsi kan


Ir. AJAK


#stayathome





No comments:

Post a Comment