21 September 2020

Outsation


OUTSTATION 


Dah 3 hari 2 malam lepas 

Weken pun bokojo tau 

Saya berada jauh dari rumah 

Oustation mencari rezki 

Tinggal kan insan tersayang 

Rindu ya amat dah weh 

Ermmmm tunggu Abang balik yer sayang

Rindu jugak ngan kidos yang nakal 


Rindu jugak dengan ratusan ekor ikan koi di kolam untuk melihat ikan berkejar kejar rebut rebut apabila diberi makan palet 

Tak berpeluang nak layan hobi hartanah rumah busuk pada weken 

Nanti akan cari peluang untuk lawat jugak ke lokasi rumah busuk 


Namun saya gie outstation 

Segala aktivti rumah busuk berjalan jua 

  1. Team Kontraktor menjalankan kerja 
  2. 2 firma lawyer menjalankan kerja mereka & pepagi isnin dah update kepada saya semua progres transaksi 
  3. Rakan REN pula update ke saya usaha untuk terus memburu rumah busuk jika ada peluang dengan harga yang rendah lah ... modal pun dah kering 


Alhamdulillah urusan saya dipermudahkan dalam banyak perkara 

Saya dikelilingi oleh insan insan yang positif 

Kerana mereka semua inilah memberi peluang kepada saya berada pada landasan skrang ini 

Saya amat bersyukur keadaan ini


Ada kala nya

Terpikir jua samada nak terus share atau pun tidak 

Aktiviti saya di media sosial 

Kerana kang tersilap taip sepatah dua kata 

Risau Ada pulak yang tersilap tafsir ayat ayat 

Padahal niat di hati sekadar nak SHARE ilmu yang ada untuk beri manfaat kepada semua 

Di bawa pulak kes ke mahkamah 

Payah pulak keadaan nya 

Bukan nak tuduh korang 

Cuma saya kena ingat kan untuk ingatan saya sendiri 

Betoikan 


Sekadar coretan saya dalam perjalanan yang beratus kilometer nie

Perjalanan pulang dari mencari rezki 

Jap jap dalam kesejukan aircon ini  terlolap mata nie haaaaa 

Yuhuu😄


Ir. AJAK





No comments:

Post a Comment