31 October 2015

Bini ke 2 ....

BINI KE 2 AKU
===========

Ambooiii ... Bini ke 2 konon nyer ...
Sonyummm jappp 😄😄😄


Perasaan penuh keinsafan hari ini coti sabtu
Mengenangkan kenderaan yang aku anggap "bini ke 2" dalam kehidupan seharian
Terlalu banyak jasa kuda hitam ini kepada aku
Milleage terkini sekitar lebih 350 ribu kilometer
Ke sana ke sini ke hulu ke hilir aku berkelana mencari rezki
Kekadang aku panggil dengan gelaran "van umur 10 tahun"
Aku sedikit perasaan terusik macam rasa "sedih" nak berpisah dongan "bini ke 2" nie
Malam ini secara rasmi dijangka bertukar "tuan"
Perasaan tak keruan kerana mengenangkan keadaan ini
Aku pernah tido dalam van ini ... Dalam usahoo mencari rezki
Aku buat maintenance secara regular van ini ... Tanpa jemu dan mengeluh
Van ini tidak mendatangkan masalah kepada aku dalam travel ke sana dan ke sini
Setiap bulan mileage mencecah 5 ribu kilometer
Setahun 2 kali aku buat major service
Van ini amat sesuai dengan keperluan family aku ... Ruang dalaman yang besar ... Kerusi boleh muat 8 pax ... Kekadang kiddos boleh baring baring
Camturlah memori catatan kehidupan
"Dikau" akan ku kenang sampai bila bila "duhai van 10 tahun aku"
Always miss u "bini ke 2 aku"

#layanhobi 

No comments:

Post a Comment