03 April 2016

Pagi ahad

HARTANAH DAN KENDERAAN
=======================

Pepagi coti hari ahad nie aku nak tarik kito bincang kan:
1. Hartanah berbentuk rumah dan tanah
2. Kenderaan samada motorsikal dan kereta
3. Bagi aku kedua dua nyer iaitu rumah dan kereta adalah sama penting buat masa ini
4. Aku beli rumah kediaman dengan pembiayaan pinjaman yang dibayar ansuran setiap bulan kepada pihak bank
5. Aku beli kereta jugak guna loan maybank
6. Dari dolu dolu hutang kereta aku tak pernah habis bayar pun
7. Aku memang peruntukkan gaji bulanan untuk membayar loan rumah dan loan kereta
8. Kedua dua jumlah ansuran loan kereta dan loan rumah aku itu sekitar 30% sahaja dari jumlah gaji bulanan aku
9. 70% dari gaji aku gunakan untuk urusan pelbagai
10. Aku nak buat survey ... Berapa jumlah PERATUS selesa untuk kalian kenkawan membayar loan rumah dan loan kenderaan daripada jumlah gaji/pendapatan bulanan korang yer
11. Tak kiralah korang beli rumah jenis apa atau kenderaan jenis apa pun
12. Cer kongsikan
😄😄😄
www.irajak.com



No comments:

Post a Comment