09 September 2019

Fikir rumah busuk

SAMBIL BELAI BABY IKAN KOI SAMBIL TUR FIKIR BAB CITER RUMAH BUSUK


Masa lapang saya

Saya suka santai di tepi kolam

Sambil belai baby ikan koi

Terapi minda saya

Tengok ikan koi berenang

Tengok gelagat ikan makan palet

Tengok bermacam2 warna


Saiz yang berbeza2

Ada yang sangat jinak 

Ada yang lari2 kurang jinak

Terasa tenang jer minda

Duduk 1 jam pun boleh di tepi kolam pun saya okey jer

Boleh terlelap asyik tengok ikan

Salah satu terapi minda saya


Masa nie lah saya sempat nak fikir bab rumah busuk:

  1. Perancangan untuk miliki rumah busuk
  2. Kaedah untuk miliki rumah busuk
  3. Lokasi untuk miliki rumah busuk
  4. Bayaran untuk rumah busuk
  5. Proses anggaran tempoh untuk miliki rumah busuk
  6. Lantik panel lawyer yang mana satu untuk kendalikan kes rumah busuk
  7. Proses untuk kelulusan pelan rumah busuk
  8. Nak buat ubahsuai camner ke atas rumah busuk
  9. Pemilihan kontraktor untuk mewangikan rumah busuk
  10. Tempoh masa untuk mewangikan rumah busuk
  11. Bajet bajet wang untuk mewangikan rumah busuk


Saya duduk santai di tepi kolam

Bukan sekadar membazirkan masa

Ada tujuan

Ada matlamat 

Ada perkara yang berfaedah yang dilaksanakan 

Jika cantek perancangan

Maka cantek lah hasil nya nanti


Jika kurang sempurna

Kita ejas ejas bagi sempurna semula

Saya bukan insan yang sempurna

Alhamdulillah wife sangat fahami cara saya membuat sesuatu perkara

Selagi tidak sempurna 

Saya akan cuba sedaya upaya bagi sempurna

Yuhuu😀


Ir. AJAK

Hobi rumah busuk


#rumahbusuk





No comments:

Post a Comment