10 October 2019

Ruang tamu atas

RUANG TAMU TINGKAT ATAS BAGI RUMAH BUSUK TERES 2 TINGKAT


Asalnya rumah ini tiada ruang tamu di tingkat atas

Saya ambil ambil keputusan untuk adakan ruang tamu jua

Saya ejas ejas kedudukan susunatur di ruang tingkat atas:

  1. Terpaksa ubah kedudukan bilik tidur utama
  2. Terpaksa ubah kedudukan 2 buah tandas (tingkat atas dan bilik utama)
  3. Tambah keluasan bilik utama untuk balance kan semula ruang bagi besar jugak


Sesuatu yang tiada dalam rumah

Nak kita adakan 

Memang ada kerja lebih sket lah

Tapi saya berpuas hati kerana ruang tamu  di tingkat atas pada pandangan saya ada pelbagai fungsi antara :

  1. Ruang santai ke 2 bagi family selain di ruang tamu tingkat bawah
  2. Ruang boleh dijadikan untuk anak anak belajar 
  3. Ruang untuk gosok baju
  4. Ruang privacy family jika ada tetamu yang datang di ruang tetamu dibawah
  5. Nak lepak tengok tv pun bleh jugak kat sini


Sekadar pandangan dari sudut kacamata saya sahaja

Yuhuu 


Ir. AJAK

Hobi rumah busuk


#rumahbusuk





No comments:

Post a Comment