03 October 2019

Water heater

PASANG WATER HEATER DI DALAM TANDAS RUMAH BUSUK


Kontraktor dah siap pasang water heater di dalam tandas rumah busuk

Cuma belum di sambung kan dari paip inlet air paip di tepi dinding tiles tur


Jika terasa cuaca sejuk

Air pun sejuk

Maka boleh boleh pasang water heater

Air boleh ejas jadi suam suam sket

Tidak lah gigil nak mandi di pagi hari 

Kan kan


Tandas rumah ini makin sempurna dah:

  1. Ruang luas saiz 6 x 6 kaki
  2. Tiles lantai
  3. Tiles dinding sampai ke siling
  4. Plaster siling 
  5. Sinki
  6. Jamban duduk
  7. Water heater
  8. Paip untuk ambil wudhuk
  9. Cermin & penyangkut letak tuala
  10. Ada tingkap cermin & gril


Dalam kes rumah busuk unit 2 tingkat ini

Ada 3 buah tandas (1 di bawah & 2 di tingkat atas)

Selesa lah untuk guna tandas

Tidak perlu untuk rebut rebut tau


Yang paling saya cuba usahakan juga

Kedudukan mangkuk jamban duduk itu

Telah saya ejas agar TIDAK hala ke arah Kiblat

Saya tidak selesa ke arah Kiblat

Walaupun ada pendapat bahawa tidak jadi hal kerana ada dinding 

Anyway ... kes saya ... saya cuba ejas ... ini cara saya


Ir. AJAK

Hobi rumah busuk


#rumahbusuk






No comments:

Post a Comment