16 March 2020

Sinis

SEMACAM JELINGAN SINIS 


Aku ke kaunter bank potang tadi 

Sebaik sampai di seremban dari ipoh 

Kebetulan dapat kaunter no 1

Mentang mentang aku pakai selipar harga  RM15 hengget 

Pakai seluor singkat sket today 

T-shirt round net beli harga offer longgok 3 helai hanya harga RM40

Jam pun tak pakai 

Tiada beg sandang untuk bawak duit & dokumen 

Datang ke kaunter bank berlenggang jer pun

Hanya bawa IC & kad hitam nie sekeping ASPIRE


Jelingan sinis:

Customer sebelah tur

Pakai smart 

Kasut kilat 

Bawa beg 

Suara buat cakap kuat kuat 

Konon sembang ngan pegawai barisan ke 2 dari kaunter 

Sekali dengar macam nak buat transaksi RM8k ler gamak nya 

Tapi jelingan semacam jer kat aku 

Macam tak puashati jer dia kat aku 

Aku tak kenal pun dia

Anggapan aku jer lah dia pandang aku sinis ... tapi memang pandang sebegitu pun... hahaha 😄


Ir. AJAK:

Yer aku nie sengkek 

Tak banyak wang 

Tak macam dia di kaunter sebelah tur gamak nya ... Hahaha 😄

Tapi apabila pegawai kaunter bercakap dengan aku ... “kenapa nak pulang kan banker cheque RM100k nie?”

Aku jawap dengan nada perlahan & lembut jer ... “kes lelong yang nak masuk bidaan minggu ini dengan harga rizab RM1 juta dah CALL OFF ... maka bank in kan semula wang 10% deposit ini”

Customer sebelah tur buat buat senyum plak ... Hahaha 😄

Aku gie ke kaunter bank ... selalu nya memang kes kes berkaitan transaksi rumah busuk ler 


Pesanan:

Pesanan buat Ir. AJAK

Jangan kau sesekali pandang rendah pada orang lain

Diulang jangan pandang rendah & sinis pada orang lain 

Tak kira bagaimana seseorang itu 

Tolong yer 😄

InsyaAllah akan bersangka baik 

InsyaAllah serious nie 😄


Ir. AJAK


Nota: dah guna bahasa diri “aku” plak ... selalu “saya” ... yuhuu😄


#rumahbusuk 





No comments:

Post a Comment