16 March 2020

Ziarah bonda

SAYA Ir. AJAK BALIK ZIARAH BONDA


Ada yang tanya saya

Semalam gie mana tur ?

Sampai drive tertidur keletihan 

Terbongkang dalam seat driver van 


Actually saya balik untuk ziarah bonda 

Drive dari seremban ke ipoh 

Apabila rindu ngan bonda 

Saya akan balik ke ipoh 

Bonda adalah segalanya buat saya

Dapat jumpa bonda

Dapat sembang dengan bonda 

Dapat cium tangan bonda 

Dapat minum secawan kopi o bancuhan air tangan bonda 

Dah buat saya happy Alhamdulillah 

Bonda saya umur dah 67 tahun skrang ini 


Walaupun saya ada isteri tercinta & penyayang 

Saya ada 4 kidos yang gembira kan saya 

Saya ada kerjaya yang sibuk 

Saya ada hobi rumah busuk yang sangat terujakan saya 

Saya ada 4 kolam simen di halaman rumah yang penuh ikan berenang dengan cergas


Sesibuk mana pun saya 

Sepadat mana pun jadual saya 

Sepenat mana pun saya 

Tiba masa nya saya tak kira keadaan apa pun 

Saya akan merempit di hiway beratus kilometer jarak nya 

Saya akan bergegas gie jumpa bonda 

Kekadang lewat malam pun saya redah 

Alhamdulillah diberi kesempatan begini

Alhamdulillah atas segala kesempatan 

Alhamdulillah atas pinjaman ini 

Alhamdulillah Ya ALLAH 


Ir. AJAK


Nota: ustaz ada cakap ... ziarah bonda ... jumpa bonda ... hulur duit belanja ke tangan bonda ... dapat ganjaran pahala ... InsyaAllah 😄







No comments:

Post a Comment