06 February 2022

Rumah flat

KETIKA UMUR Ir. AJAK PADA LEWAT 20 AN


Saya bermula dari bawah

Saya menyewa rumah flat tingkat paling atas dengan kadar sewa bulanan RM380 pada sekitar tahun 2000

Flat yang tiada lif hanya ada 2 bilik tidur

Flat sama bentuk macam bangunan sekolah tur

Kisah benar kira kira 22 tahun yang lalu

Dunia hartanah banyak mengajar saya erti kehidupan

Mendaki tangga demi tangga 

.

.

Jauh perjalanan kira kira 22 tahun dahulu untuk saya sampai ke hari ini

Menimba pengalaman 

.

.

Itu gambar sebenar ruang dapur rumah sewa flat 

Ruang agak sempit tapi mencukupi untuk memasak 

.

.

Itu gambar kereta kancil milik saya pada tahun sekitar 1998

Walaupun kecil tapi sangat memberi manfaat 

.

.

Jangan tak caya saiz pinggang saya 22 inci jer tau pada 22 tahun yang lalu

Rindu nak saiz pinggang macam gini 

.

.

Masa berlalu 

Kita timba pengalaman 

Saya mencerita jua kepada kidos 


Yuhuu😀


Ir. AJAK

Hobi hartanah rumah busuk









No comments:

Post a Comment