15 July 2016

Tanah busuk ...

JURUKUR TANDA LOT "TANAH BUSUK"
==============================

1. Korang ingat 3 hari lepas aku menang lelong 6 lot tanah freehold status bangunan komersial
2. Geran individu tur
3. Memang dah lulus title geran hakmilik sekitar 15 tahun yang lalu
4. Digadaikan ke Bank Malayan Banking Berhad
5. Aku gelarkan "tanah busuk" kerana telah masuk kes "lelong"
6. Biasanya aku menang lelong "rumah busuk"
7. Sesekali di kemeriahan syawal ber aidilfitri di kamar lelongan mahkamah tinggi aku masuk lelongan "tanah busuk" pulak
8. Potang semalam dah upah jurukur untuk tandakan sempadan untuk 6 lot itu
9. Kompom berada di sekitar jentolak tur
10. Kompom tanah betoi betoi tepi jalan utama
11. Kompom tanah betoi betoi sebelah longkang utama
12. Kompom tanah berada di lot sebelah dengan taman perumahan baru TAMAN SENIMAS
13. Kompom tanah berada sekitar 3 km dari kampus Uitm
14. Kompom tanah berada di barisan utama menghadap jalan raya
15. Tanah dah boleh dikatakan rata lah
16. Hanya ada pokok pokok renek
17. Kesimpulan nya aku bersyukur kepada NYA kerana memberi peluang kepada aku untuk memiliki lot tanah berstatus komersial buat pertama kalinya
18. Kesimpulan jugak kerana aku terdetik berilham dan berpeluang untuk mengorak langkah berkongsi peluang rezki ini dengan rakan rakan yang terpilih๐Ÿ˜„
19. Alhamdulillah ku panjatkan kepada NYA di pagi jumaat yang penuh barakah ini
20. Terima kasih doa kalian wahai sahabatku semua
Aku kan layan hobi hartanah jer๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„

Ir. AJAK


No comments:

Post a Comment