17 December 2016

Motor

MOTOR UNTUK LAWAT RUMAH BUSUK

◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️


Umur motor nie dah nak masuk 9 tahun jika tak silap

Rasa dah 9 kali renew rodtax

Kris modenas jer

Isi minyak penuh satu tank

Boleh ronda ronda manyak taman untuk lawat atau cari rumah busuk

Saban hari aku gunakan motor nie

Banyak berjasa sungguh motor nie

Rasanya berpuluh rumah telah menjadik saksi

Aku sayang ngan motor nie

Kekadang ada jugak jiran rumah busuk pandang sebelah mata apabila aku menggunakan motor nie untuk beli rumah busuk dengan bercakap:

"Mampu ker nak beli rumah buruk nie ... nak kena ada modal untuk repair atau renovation"

Ada yang sambung cakap lagi:

"Setakat naik motor keris nie ... tak payahlah nak cari owner untuk jual rumah buruk sekitar rumah kitorang nie"

Aku sekadar mampu tersenyum sinis jer dan berlalu pergi sambil memberi salam kepada bakal jiran jiran ku:

"Asalammualaikum makcik"

Aku kan layan hobi hartanah rumah busuk jer

.

.

Motor aku nie jarang sangat dibasuh

Nampak buruk jer

Alahaiiii


Ir. AJAK 


No comments:

Post a Comment