19 December 2016

Zakat

TUNAIKAN KEWAJIPAN BERZAKAT

Hasil Transaksi Rumah Busuk

◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️


Hari ini aku bercoti rehat

Banyak urusan yang cuba diselesaikan:

1. Pejabat tanah seremban

2. Pejabat lhdn seremban

3. Dokumen lawyer di bangi 

4. Urusan peribadi di bandar sunway

5. Jumpa client di enstek

6. Courier dokumen ke kajang

7. Sempatkan jugak singgah di pejabat pusat zakat di seremban

Ke hulu ke hilir memecut naik van untuk semua urusan di atas

.

.

Hari ini walaupun aku agak penat

Tapi aku puas hati

Terasa sangat gembira

Kerana aku diberi peluang oleh ALLAH s.w.t untuk menunaikan kewajipan berzakat untuk tahun ini setelah cukup haul dan nisab

Ini target peribadi aku

Ini KPI aku setiap tahun

Ini matlamat aku

Berusaha bersungguh sungguh untuk meningkat bayaran zakat setiap tahun untuk peribadi diri aku

Aku selalur berdoa agar aku diberi peluang agar mampu meningkatkan kekerapan transaksi hartanah rumah busuk

Agar hasil tersebut membolehkan aku menunaikan kewajipan berzakat

Alhamdulillah aku bersyukur kerana telah berjaya menunaikan untuk tahun 2016

.

.

Moga tahun 2017 akan memberi peluang untuk aku berbuat sedemikian rupa untuk kesekian kalinya

Diberi kesihatan dan kelapangan yang baik

InsyaAllah 

Aamiin

😄


Ir. AJAK



No comments:

Post a Comment