16 May 2017

Aku kalah lagi

AKU KALAH LELONG RUMAH BUSUK


Selamat hari guru 

Today selasa 16 mei 2017

.

.

Nak citer kes semalam hari isnin 15 mei

Aku kalah lelong rumah busuk

Tahniah kepada pemenang dengan harga RM79k

Dia kawan di fb aku ... dia acapkali menggelarkan aku sebagai mentor ... mesti dia baca nie 😄

Bajet aku ciput jer

Maksima bajet aku ialah RM75k tunai

Nampak ker

Ayat biasa

Tak kecewa pun

Kan layan hobi jer

Tak pernah rasa jemu untuk masuk lelong

Dah anggap aktiviti hobi

Korang pun kena buat macam gini

Terus masuk lelong lagi dan lagi dan lagi

Pastikan hartanah milik bangsa kita ORANG MELAYU terus diwarisi untuk anak bangsa kita secara berterusan di kemudian hari

Jangan jadik lagu "anak kecil main api"

Korang paham takkkkkkkk!!!!!!!! maksud lagu tur

Makan dalam tauuuu 

Ini perjuangan maruah bangsa kita

Tatkala aku beli carian persendirian 

Tercatat nama ORANG MELAYU pada hartanah yang akan dilelong

Mungkin terlelong rumah kerana sudah muflis dan jatuh terduduk

Aku bukan racis

Aku bukan benci bangsa lain

Aku bangga jadik ORANG MELAYU

Kita tinggal di TANAH MELAYU

Nama Negara Malaysia

Sama sama kita mencari rezki di sini

Jangan sesekali terlepas hartanah milik orang ORANG MELAYU ke tangan mereka

Mereka bangsa tur "cha ya nun alif" memang banyak duit 

Berjuang lah untuk menang hartanah lelong

Walaupun aku tidak menang

Tapi aku berasa bangga ada ORANG MELAYU menang hartanah ini

ORANG MELAYU mesti menang lelong selalur

Perjuangan kami sama

Mahu pastikan hartanah kekal milik ORANG MELAYU

Bangkitlah

Aku cukup berbangga

Aku tak berdengki

Kami berkawan pun

Kami bersaing secara sihat

Rezki ada di lain masa kot

Kalah dan menang adalah adat masuk lelong

Korang jangan sesekali rasa kecewa dan buntu

Kan aku selalu cakap

Apabila masuk lelong 

"Kalah dah tentu ... menang belum tahu lagi"

Ambil iktibar yer

Boleh dikatakan saban hari

Mesti ada kes lelong

Samada harga yang besar atau yang kecil

Samada rumah yang sempurna atau memang dah busuk

Samada berpenghuni atau tidak

Samada ada owner tinggal atau penyewa 

Itulah kisah hartanah lelong

Esok aku pasti akan beli banker cheque lagi

Share kan sket

Ambik aura semangat aku yer

Kita sama sama berjuang

Yuhuu 😄


Ir. AJAK

Hobi rumah busuk 


No comments:

Post a Comment