28 May 2017

Memburu rumah busuk

TIADA ISTILAH "KALAH" MEMBURU RUMAH BUSUK


Sehingga kini aku masih terus memburu rumah busuk

Tiada istilah "kalah" dalam misi memburu rumah busuk

Walaupun saban minggu aku kalah lelong

Walaupun saban hari melawat rumah busuk

Walaupun kerap memulangkan banker cheque ke kaunter bank kerana tewas

Aku tak pernah rasa jemu dalam misi memburu rumah busuk

Malah semakin rasa seronok kerana adalah suatu aktiviti hobi dalam mengisi masa lapang

Kekadang aku bersaing secara sihat dengan mentee mentee yang pernah aku curahkan ilmu kepada mereka

Itu bukan isu bagi aku yer

Aku heppy kerana mentee mengambil tindakan positif dengan ilmu yang mereka perolehi dan praktikkan 

Itu sudah buat aku mengukir senyuman kerana matlamat aku telah tercapai untuk berkongsi ilmu

Aku masih yakin bahawa setiap orang ada rezki memasing untuk menang rumah busuk dalam pembidaan rumah lelong nie

Yang penting korang jangan putus jalan untuk terus berusaha

Aku jugak tidak anggap korang sebagai pesaing

Malah kan aku berusaha untuk mengajar ilmu kepada kalian

Tidak langsung aku rasa tergugat

Itulah salah satu risiko aku bercerita tentang rumah busuk kepada umum

Aku menghidupkan suasana persaingan yang sihat

Kita orang melayu bangkit untuk memburu hartanah bumiputera

Dan terus bangkit tanpa rasa mengalah

Bulan ramadan memang mengajar kita untuk berjuang 

Salam ramadan hari ke 2 dan selamat berpuasa

Yuhuu😄

Korang SHARE kan yer


Ir. AJAK

Hobi rumah busuk


No comments:

Post a Comment