06 May 2017

Laporan jpph

LAPORAN PASARAN HARTA

JPPH 2016

◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️


Pagi sabtuday

Laporan buku ini sudah keluar

Boleh dibeli dari pejabat jpph

Harga jualan buku dan CD ialah RM100 sahaja

Aku baru dapatkan petang semalam

.

.

Maklumat merangkumi untuk seluruh negara

Nak layan hobi hartanah rumah busuk

Mesti tengok tengok jugak laporan ini

Untuk dapatkan pelbagai panduan info bagi transaksi tahun 2016:

1. Harga jualan

2. Kadar sewa

.

.

Dipahamkan info ini berdasarkan dari sampel random yang di perolehi

Pandangan aku lah 

Yang aktif layan hartanah 

Eloklah dapatkan laporan ini

Boleh dapat lebih jelas gambaran sebenar keadaan pasaran semasa di sebuah negeri

Antara faktor yang diambil kira untuk melonjakkan harga transaksi jualan sebuah hartanah ialah:

1. Aeon di seremban 2

2. Mydin di senawang

3. Tesco di senawang

4. Palm Mall di seremban

5. Stesen komuter di sungai gadut melonjakkan bandar seremban selatan

6. Kawasan perindustrian di nilai

7. Perancangan keretapi laju hsr dari kuala lumpur ke singapore yang akan singgah di seremban

Potensi seremban untuk membangun sangat menggalakkan 

Malah tidak berapa jauh dari KLIA iaitu sekitar 55km sahaja

Pasaran hartanah subsale memang tidak mengecewakan kepada para penggiatnya

.

.

Bagi yang ingin memiliki hartanah yang baru

Di seremban juga terdapat lokasi yang terancang memang senantiasa menjanjikan pilihan yang terbaek:

1. Bandar seremban 2 oleh pemaju ijm

2. Bandar ainsdale oleh pemaju sime darby

3. Bandar sendayan oleh matrix concept

Selain dari pemaju yang saiz kecil membangunkan kawasan sekitar

Malah seremban juga disambungkan dengan jaringan lebuhraya 4 lorong pergi dan 4 lorong balik ke kuala lumpur

Seremban adalah the greater klang valley

.

.

Dengan sedikit analisa dari aku nie

Dengan faktor faktor yang dinyatakan ini

Pandangan aku lah

Seremban adalah menjadi lokasi untuk aku terus "melayan hobi hartanah rumah busuk"

.

.

Korang tolong SHARE kan bebanyak yer

Boleh memberi info yang bermanfaat kepada kenkawan yang lain

Yuhuu😄


Ir. AJAK

Seremban 

Hobi rumah busuk



1 comment:

  1. Assalamualaikum encik, saya student dari uitm shah alam tahun akhir bidang pengurusan hartanah, saya ada assignment berkenaan market study negeri sembilan.. jadi saya terbaca blog encik ini.. saya perlukan property market report 2016 untuk negeri sembilan.. encik boleh share kpd saya tak? pertolongan encik sangat dihargai

    ReplyDelete