15 January 2018

Di sebalik tirai

MERENUNG DI SEBALIK TIRAI ADA “RUMAH BUSUK”


Merenung di sebalik tirai

Ada “rumah busuk” yang tidak mampu saya miliki

Memang tidak akan mampu

Mungkin hartanah yang bernilai jutaan ringgit 


Sebelah nya pula ada hartanah wangi yang memang bernilai tinggi

Mana mungkin untuk saya miliki 

Lokasi yang strategik di tepian pantai

Nampak di kejauhan sana ada kapal kapal yang berlabuh

Indah pemandangan ini


Secawan kopi o terasa sangat sedap untuk dihirup

Lega tekak sambil disajikan dengan view yang sangat tenang

Sambil berfikir sejenak bagaimana harus merencanakan hari esok esok aktiviti rumah busuk


Di mana saya berada

Tak dapat lari dari berfikir sejenak tentang rumah busuk

Ada jer nak difikirkan:

1. Modal rumah busuk

2. Lokasi rumah busuk

3. Nak pilih rumah busuk

4. Nak miliki rumah busuk

5. Nak ubahsuai rumah busuk 

6. Nak siapkan rumah busuk

7. Segalanya berkisar tentang rumah busuk


Wow indahnya dengan peluang nikmat pinjaman dari ALLAH

Kepada MU saya ucapkan penuh Syukur ALHAMDULILLAH 

Saya syok melayan hobi hartanah rumah busuk😀


Ir. AJAK



No comments:

Post a Comment