12 January 2018

Prasangka 

PRASANGKA RUMAH BUSUK


Pada pagi hari jumaat yang penuh barakah ini

Malam tadi sejuk coz hujan kat area rumah

Pagi nie pun masih renyai renyai lagi

.

.

Apabila menyebut rumah busuk

Apabila berbicara tentang rumah busuk

Apabila sebut jer hobi rumah busuk

Suatu yang agak kelainan

Suatu perkara yang tidak biasa didengar

Suatu ceriter yang tidak menarik

.

.

Saya terus berceriter

Saya terus berkongsi pengalaman

Saya tanpa jemu update di fesbuk

Ramai yang mula sedar

Ramai yang mula ingin tahu

Ramai yang mula minat

.

.

Kenkawan mula bertanyer 

Kenkawan mula buka mata

Kenkawan mula bersemangat 

Soalan ini di tanya

Soalan itu di soal

Soalan pelbagai ditanya tentang rumah busuk

.

.

Tanpa rasa malas saya menjawab

Tanpa rasa segan saya memberi jawapan

Tanpa prasangka saya berceriter tentang rumah busuk

Waktu lapang selepas waktu kerja opis

Waktu cuti hujung minggu

Waktu cuti rehat

Pasti tidak terlepas melayan hobi rumah busuk

.

.

Segala idea untuk rumah busuk

Segala semangat untuk rumah busuk

Segala keringat untuk rumah busuk

Rakan sekeliling

Rakan yang jauh

Rakan di media sosial

Makin mula menunjukkan minat terhadap aktiviti rumah busuk yang saya jalankan

.

.

Kekadang saya rasa penat

Kekadang saya rasa keseorangan

Kekadang saya rasa kekecewaan jugak

Namun itulah cabaran melayan hobi hartanah rumah busuk

Dah lama saya layan hobi ini

Dah lama saya menempuh pelbagai cabaran

Dah lama saya mengemblingkan sepenuh nya fokus terhadap rumah busuk

.

.

Walaupun apa pun cabaran

Walaupun apa pun orang nak cakap

Walaupun apa dugaan

InsyaAllah saya akan terus menerus melayan hobi hartanah rumah busuk ini

Ada orang cakap bahawa "hobi says ini rare"

Inilah perjalanan kehidupan saya

Prasangka rumah busuk

.

.

Terima kasih semua sifu sifu hartanah yang senantiasa berkongsi ilmu dan memberi semangat

Terima kasih atas kalian kenkawan yang menjadik sumber inspirasi untuk saya terus berada di atas pentas perkongsian hobi ilmu hartanah rumah busuk

Kalian adalah sumber inspirasi saya


Yuhuu😄


Ir. AJAK

Hobi rumah busuk


Nota:

Ini bilik belakang sekali

Dah tambah saiz ruang nya

Dah pasang gril

Plaster siling

Lampu downlite 

Warna cat pun lembut jer

Lantai rumah busuk dah makin berkilat

Seperti dalam gambar


No comments:

Post a Comment