14 January 2018

Lawat

10 FAEDAH LAWAT RUMAH BUSUK


Sesibuk mana pun jadual saya

Mesti nak cuba lawat rumah busuk

Saya akan cari ruang waktu untuk melihat rumah busuk sebelum masuk ke lelongan awam atau belian secara subsale

Akan cuba sedaya upaya untuk melawat


Faedah faedah yang dapat daripada lawatan tersebut ialah:

1. Melihat kawasan sekeliling

2. Jumpa jiran jiran di sekeliling

3. Sembang dengan jiran sekeliling

4. Melihat rumah itu

5. Melihat sebarang kerosakan yang ada

6. Mengintai di dalam rumah melalui lubang lubang tingkap jika rumah berkunci

7. Mengambil gambar gambar supaya boleh dilihat semula pada masa terluang

8. Dengan lawatan ini boleh membuat anggaran sebarang kos untuk repair

9. Boleh jugak buat anggaran untuk renovation jika berjaya untuk memiliki

10. Boleh sembang dengan agent hartanah atau owner rumah jika berpeluang


Dengan maklumat maklumat ini boleh lah membuat perbincangan dengan wife saya

Samada mahu proceed atau tidak untuk tujuan memiliki rumah busuk berkenaan 

Kita jugak boleh membuat anggaran harga maksimum yang boleh dibida atau dibeli

Sangat penting untuk membuat lawatan ke rumah busuk sebelum masuk sebarang lelongan awam atau melakukan nego rumah subsale

Malah bagi saya adalah wajib untuk membuat lawatan Jika berkesempatan 

Saya sekadar melayan hobi hartanah rumah busuk jer

TQ ALLAH


Ir. AJAK


No comments:

Post a Comment