31 May 2020

Nasi goreng

BEKFES NASI GORENG


Pagi nie saya masak nasi goreng 

Simple jer masakan nyer

Bukan nasi nasi goreng kampong, cina, seafood ... tak der nama khusus coz masuk bahan apa yang ada kat peti ais 

Dah lama tak makan nasi goreng yang sendiri masak


Today hari raya saya n family

Kami dah selesai puasa sunat 6 hari

Semalam berbuka puasa saya tak jamah nasi walaupun sebutir 

Saya ratah ikan n makan sayur n kuih karipap 2 biji 

Coz nak kosong kan perut untuk makan durian lepas isyak malam tadi 


Ikan talipia semalam tangkap 8 ekor 

Masih ada baki lagi pagi nie

Saiz agak besar 

Kami makan sekor seorang jer

Lebihan semalam


Saya makan pagi nie dengan nasi goreng 

Mak aji sedap nyer 

Tak sangka masih elok rasanya 

Tidak basi pun masakan petang semalam 

Yang nak kabor kan 

Memang kena dengan selera saya


Korang pernah makan ker ?

Masakan lauk lebihan semalam 

Dimakan dengan nasi goreng 

Mabeles giler sedap 

Alhamdulillah 


Ir. AJAK














No comments:

Post a Comment