29 December 2015

Aku sedih ...

HARI TERAKHIR
============

Selepas subuh today
Rasa sayu jer
Subuh terakhir sholat di sini bagi tahun ini 2015
Malam nie mahu berangkat pulang dah
Terasa sekejap jer tempoh 12 hari 10 malam tempoh di madinah dan mekah
Cepat sungguh masa berlalu terlalu pantas
Beberapa hari lagi dah nak masuk tahun baru 2016
Aku berazam sungguh sungguh lagi untuk berkunjung ke sini seperti kali kali yang lepas ... Aku berusaha untuk hadir
Apa orang nak cakap ... Aku tak kisah
Tanpa rasa jemu aku hadir di sini
Walau apa cabaran yang mendatang ... Aku cuba atasi ...
KEGEMBIRAAN dan KESERONOKAN yang sukar digambar kan dengan lafaz kata kata
Setiap tahun aku bermusafir kelana ber holiday ke OBERSEA
Tapi sejujur nya aku cakap bahawa TANAH HARAM MADINAH AL MUNAWARAH dan TANAH HARAM MEKAH AL MUKARAMAH adalah destinasi TERBAIK untuk hadir bagi BERIBADAH dan PENYUCIAN JIWA
Ada yang bertanyer kepada aku kenapa aku pergi 2 kali ke sini pada tahun 2015 ini iaitu pada bulan Mac 2015 dan Disember 2015
Itu lah jawapan nyer kerana BUMI PENUH BARAKAH ini amat dekat di hati dan jiwa sanubari ku
Mengalir air mata aku di pipi sewaktu menaip nie ... ALLAH ALLAH ALLAH
ALHAMDULILLAH
TQ ALLAH

No comments:

Post a Comment