13 December 2015

Kekhilafan ...

DIARY KEHIDUPAN AKU
==================


Sejak dua menjak nie
Aku menerima pelbagai mesej dari rakan yang dikenali atau tidak dikenali secara langsung atau pun secara tidak langsung
Mereka meluahkan perasaan "TIDAK BERPUASHATI" dengan segala yang aku upludkan di media sosial
Terus terang aku katakan bahawa aku tiada niat untuk mengusik perasaan sesiapa pun secara langsung atau tidak langsung
Aku anggap bahawa perkongsian "DIARY KEHIDUPAN AKU" di media sosial adalah satu aktiviti suker suki untuk memeriahkan dunia media sosial
Aktiviti aku yang baik baik boleh di ikuti
Aktiviti aku yang tidak baik boleh dijadikan sempadan
Aku anggap "CEMBURU" itu positif kerana akan mewujudkan perasaan motivasi untuk berbuat sesuatu yang yang lebih baik
Aku sedar apa yang aku upludkan di media sosial
Tiada sekali wujud perasan "RIAK" mahupun "BERLAGAK" atau "MENYOMBONG" dengan segala kelebihan yang ALLAH pinjamkan buat sementara waktu
Perkongsian aktiviti diary kehidupan aku meliputi pelbagai:
1. Seorang pekerja makan gaji
2. Seorang suami
3. Seorang ayah
4. Seorang jiwang
5. Seorang melayan hobi hartanah
6. Seorang usahawan
7. Seorang yang berusaha sedaya upaya untuk mendekatkan diri dengan PENCIPTA
8. Seorang yang suker uplud pada makanan
9. Seseorang kekadang yang suker berkongsi motivasi
10. Seorang yang sedang berusaha untuk bersedekah ke jalan NYA
11. Seorang yang suker melayan hobi melancong bermusafir di keindahan bumi ciptaan NYA
12. Seorang yang nampak bermotivasi gigih berusaha untuk mencapai cita cita kehidupan
13. Seorang yang suker berkongsi apa apa sahaja ceriter kehidupan
Aku rasa tenang dan happy apa yang aku buat sekarang ini
Aku rasa sangat sangat bersyukur dengan segala peluang yang ALLAH pinjamkan kepada aku
Aku tidak kisah samaada korang suker atau tidak suker
Kerana AKU TETAP DIRI AKU
Aku anggap ini merupakan suatu "DAKWAH" aku ke jalan ALLAH
Sekadar ingin memberikan manfaat kepada yang memerlukan
Jika korang tiada suker ... Tiada halangan untuk UNFRIEND aku sebagai kawan di media sosial
Moga ukhwah silaturrahim ini akan membawa seribu makner di dunia dan akhirat
Aku mengambil kesempatan untuk memohon ampun dan maaf di atas segala kekhilafan dan kekurangan
Aamiin
Ir. AJAK

No comments:

Post a Comment