10 December 2018

Sumber info

8 SUMBER INFO RUMAH BUSUK


Monday blues today

Nak citer rumah busuk lagi

Tatkala menginjak kaki ke rumah busuk

Memang meloyakan

Geli pun ado

Kekadang seram pun ado

Bulu roma naik jer .... serammmmmm


Kekadang berbau busuk dan kepam

Erkkkk tak selera lah

Memang tak selera beb

Tapi itulah hobi saya

Hobi hartanah rumah busuk

Yer hobi saya sejak sekian lama


Banyak rumah busuk yang saya dah masuk

Banyak rumah busuk yang saya dah ushaaa

Banyak rumah busuk yang teruja saya nak sunting


Saban hari saya mengintai peluang untuk memiliki rumah busuk melalui sumber sumber berikut:

1. Ronda naik kapcai di taman perumahan

2. Baca iklan yang tampal di tiang lampu

3. Membuka laman web yang ada iklan rumah

4. Melawat laman sesawang pelelong

5. Sesekali membuka laman web lelong yang berbayar

6. Berwasup dengan agent REN

7. Lihat iklan surat khabar jugak

8. Tanyer kenkawan 


Apabila dah dapat info

Cari masa 

Luangkan masa

Usaha untuk pergi melawat rumah busuk

Lihat bahagian porch

Intai dalam rumah melalui lubang tingkap jika  rumah masih berkunci 

Pergi ke bahagian belakang rumah untuk lihat di belakang


Jika jiran ada di kiri dan kanan

Tegur lah jiran itu supaya tidak ada syak wasangka

Ini lah minat saya

Korang jangan kecam yer

Yuhuu satu kali

😄


Ir. AJAK

Hobi rumah busuk


#rumahbusuk






No comments:

Post a Comment