06 December 2018

Tips

7 TIPS UBAH KEADAAN RUMAN BUSUK BURUK


  1. Perancangan:

Dah agak lama saya melayan hobi hartanah rumah busuk

Hari berganti hari

Bulan berganti bulan

Dah bertahun lamanya

Malah tahun 2018 pun sudah berada di bulan terakhir disember

Cepat masa berlalu 


  1. Masa:

Layan hobi ini memang syok

Memang sangat mengasyik kan

Ada masa terluang jer

Masa hari cuti ker

Lepas abis kerja lewat petang 

Mesti nak cuba selitkan aktiviti hobi hartanah 

Sekejap pun jadik lah


  1. Imaginasi:

Saya memang suka tengok rumah busuk

Di tengok kiri kanan depan belakang 

Di tenung lelama pun tak per

Ambil gambar dari pelbagai sudut 

Dibelek belek gambar tur

Mula lah kepala nie ligat berpusing

Berimagimasi saya

Berangan angan saya

Terbayangkan nak runtuh dinding ini

Nak tumbangkan tiang sana

Nak ketuk dinding itu

Pelbagai yang bermain di fikiran saya


  1. Minat:

Lagi di fikirkan 

Lagi macam macam idea

Itu yang menyuburkan minat saya

Itu yang membakar semangat saya

Itu yang membuat kan saya makin bersemangat

Mesti nak cari solusi

Mesti nak buat

Mesti cari idea

Mesti tak mahu gagal


  1. Matlamat:

Kekadang wife saya tengok saya pun pelik

Saya memang komited dalam melakukan sesuatu perkara

Sememang dari kecil begitu gamaknyer

Termasuk lah aktiviti rumah busuk

Rumah yang buruk

Rumah yang uzur

Rumah yang memang busuk

Konon nya nak di wangikan

Itulah matlamat saya

 

  1. Manfaat 

Moga usaha kecil saya ini dapat memberi manfaat kepada ummah

Moga ada jalan yang ALLAH mudahkan urusan saya


  1. Doa:

Itu doa saya

Kalian doakan juga yer agar semua perjalanan aktiviti hobi hartanah rumah busuk berjalan dengan baik

Berkat doa dari kalian semua

InsyaAllah 

Amin 😀


Ir. AJAK

Hobi rumah busuk 


#rumahbusuk





No comments:

Post a Comment