20 February 2017

Ini rumah aku




AKU HANYA TINGGAL DI RUMAH TERES UNIT TENGAH
◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️

Hari ini aku lebih banyak berdiam diri
Aku banyak muhasabah diri
Aku banyak berpikir pikir
Aku tahu ada insan yang tidak senang dengan perjalanan hidup aku
Tidak senang dengan ceriter yang aku kongsikan
Tidak senang dengan idea yang aku curahkan
Tidak senang dengan tulisan rumah busuk dalam facebook
Maybe gamaknya tulisan aku tidak sehebat mereka menulis ... hehehee😄
Tidak senang dengan cara aku menghabiskan masa dengan family
Tidak senang dengan cara aku berukhwah silaturrahim dengan kenkawan di meja mamak sambil pekena teh tarik
Tidak senang jika aku sebut perkataan memandu van
Tidak senang jugak jika aku sebut hobi aku suker berholiday di oberc
Alahaiiii 😄
.
.
Aku tidak lah kaya
Aku tidak memiliki rumah banglo pun
Aku tidak memiliki syarikat korporat
Aku hanya bekerja makan gaji jer dapat dibayar secara bulanan
Aku ada banyak hutang di bank bank
Aku gunakan pelbagai kemudahan pihak bank (OPM) untuk layan hobi rumah busuk
Kalian kenkawan rakan facebook
Kalian kenkawan rakan follower
Kalian memberi aku semangat
Kalian memberi aku inspirasi
Kalian memberi aku idea
Kalian memberi aku kekuatan
Aku amat hargai kalian kenkawan semua
Tanpa kalian
Siapalah aku
Yang hanya melayan "hobi rumah busuk" dari saban hari ke saban hari
😄
.
.
Aku hanya tinggal di rumah teres unit tengah
Dah hampir genap 10 tahun aku menetap di sini
Masa tur anak bongsu si Muhammad Adam belum dilahirkan lagi pun
Ini gambar sebenar
Bukan rekaan semata mata
Alhamdulillah
Aku bersyukur dengan segala nikmat pinjaman dari NYA
Aamiin
.
.
Yuhuu😄

Ir. AJAK
Hobi rumah busuk



No comments:

Post a Comment