01 December 2018

Tahniah

TAHNIAH KEPUTUSAN UPSR 2018 KEPADA SEMUA ANAK ANAK


Kelmarin keputusan dah keluar

Lewat sket menulis kerana kesibukan

Saya pun tumpang gembira 

Nampak banyak kenkawan uplud gambo di wall FB

Ada yang uplud slip keputusan yang memaparkan semua subjek dapat A

Tapi tak der plak yang uplud gambo slip keputusan semua subjek yang gagal ... huhuhuhu 


Tahniah kepada semua 

Untuk anak-anak semua 

Kalian anak anak yang hebat hebat belaka

Yang dapat banyak A

Yang dapat banyak B

Yang tak dapat A

Yang tak dapat B

Yang dapat keputusan selainnya C / D / E


Semua nya saya ucapkan setinggi tahniah

Semua dah melakukan yang sebaiknya

Apa pun keputusan yang diterima

Terima lah seadanya yer

Ini baru permulaan

Ini baru tangga yang pertama


Banyak lagi tangga mahu dilangkah kan

Jangan kecewa sangat 

Jangan gundah gulana

Masih jauh perjalanan lagi tau

Sama sama kita support anak anak

Itulah keputusan yang sudah tersurat


KISAH SAYA


Nak beritahu dolu masa saya di sekolah rendah tahun 1985

Saya bersekolah kampong jer

Murid dalam kelas sekitar 30 orang gitur

Keputusan saya perolehi tak lah sebaik mana

Ada "C" pun

Saya bukan golongan pelajar pintar

Tidak pernah naik ke atas pentas untuk ambil hadiah kecemerlangan pun

Tambahan pula saya "nakal" sket weh


Apa yang saya buat ialah

Yang penting teruskan mendaki ke puncak

Tanpa mengenal erti putus asa

Tanpa kenal erti mengalah

Terus kan usaha sungguh sungguh

Sifat malas tolak tepi jauh jauh

Kejayaan ada di mana mana

Bumi milik ALLAH nie luas

Rezki pun luas

Ayuh untuk kita terus mendaki ke puncak 

Kepada ALLAH kita berserah

InsyaAllah 

Aamiin😀


Ir. AJAK

Hobi rumah busuk 





No comments:

Post a Comment