05 June 2016

Belum perfect wangi rumah busuk ...

BELUM PERFECT WANGI RUMAH BUSUK
===============================

Aku bukan nya perfect sangat pun
Aku nampak beberapa isu boleh diperbaiki
Masih banyak ruang yang boleh ditambah baik
Antara perkara boleh di usahakan:
1. Pemilihan kontraktor yang betul murah upahnya
2. Mencari harga rumah busuk yang harga rendah patut dibeli
3. Lokasi rumah busuk yang betul strategik
4. Rumah busuk yang bersaiz besar
5. Unit tepi atau unit corner
6. Rumah busuk yang tidak terlalu uzur
7. Beli dengan direct owner agar boleh deal harga paling rendah
8. Wujud kan team pekerja sendiri
9. Beli barang bahan binaan sendiri
10. Monitor kerja binaan secara sendiri
11. Mana kerja kerja yang boleh dibuat sendiri ... Buat sendiri ... Tak payah keluar kos ... Contoh sesekali tak payah guna "agent hartanah" ... Hehehe ... Jangan marah rakan REN😄
12. Rajin buat survey market tentang harga kos bahan binaan di kedai kedai hardware
13. Buat deco deco dalam rumah secara sendiri sendiri ... Beli barang contohnya di IKEA
Aku boleh beri idea jer
Ini yang sempat aku pikirkan di pagi coti ahad nie
Kekadang aku sendiri pun tak sempat untuk buat semua perkara
Jika korang boleh buat ... Banyak jimat weh
Betoikan
SHARE untuk manfaat kenkawan
Ir. AJAK

No comments:

Post a Comment