16 October 2017

Pandangan

TENGOK RUMAH BUSUK DENGAN PANDANGAN TEMBUS


Cer korang tengok rumah busuk dengan pandangan tembus

Bayang kan rumah busuk akan menjadi wangi apabila menerima sentuhan magis dari korang semua

.

.

Saya memandang rumah busuk itu bernilai

Walaupun rumah busuk itu hakikatnya memang buruk

Walupun dalam rumah dipenuhi dengan sampah sarap

Walaupun rumah tidak sesuai untuk didiami waktu sekarang

Walaupun rumah tiada berbumbung

Walaupun tiada berpintu dan bertingkap

Walaupun tiada lampu dan kipas

Sekeliling rumah ditumbuhi pokok pokok renek dan semak samun

Kekadang jarum suntikan dan lilin pun ada

Memang tak berselera nak tengok yer

Tapi saya tetap memandang rumah busuk itu bernilai dan berharga suatu hari nanti 

Kerana saya mampu mewangikan rumah busuk tersebut 

Saya mampu mencantekkan rumah busuk itu jika mendapat peluang

Kes yang lepas lepas telah membuktikan segalanya kejayaan itu melalui gambar yang saya selalu upludkan

Catatan dalam "Buku Hobi Hartanah" jugak sudah menjadik kenyataan yang pasti ... sudah dicetak untuk kali yang ke 2

.

.

"Ingat rumah busuk ... Ingat Ir. AJAK ... tapi Ir. AJAK tak busuk tau !!!"

Usai membaca ... cer tolong SHARE kan


Ir. AJAK

Hobi rumah busuk


Nota:

Gambo ... Kes rumah busuk yang kes terkini di wangikan ... progres makin baik ... dah pasang aircon ... dah pasang cermin tingkap ... pintu pun dah cantek ... minggu ini dijangka pasang tiles sebuah porch selebar 26 kaki

Alhamdulillah 😀


No comments:

Post a Comment