23 April 2018

Ditipu kontraktor

SAYA PERNAH DITIPU RM22 RIBU OLEH KONTRAKTOR UNTUK UBAHSUAI RUMAH BUSUK


Sekadar ingin berkongsi cerita dan pengalaman 

Pepagi monday blues nie kan

Kira kira 3 tahun yang lalu iaitu tahun 2015

Ada seorang kontraktor meminta kerja dengan saya

Nak minta kerja ubahsuai rumah busuk

Saya tidak kenali dia

Tapi dia dah tahu kisah diri saya ...maybe dia buat homework kot

Dia kata ada pengalaman serta beberapa orang pekerja yang boleh buat kerja

Dengan mulut yang manis ... buat muka kasihan

Dia janji akan berikan perkhidmatan yang terbaek

Akan mulakan kerja bila bila masa dan kerja akan disiapkan secepatnya

Dia merayu kepada saya untuk dapatkan kerja

Maka dengan rasa belas kasihan dan rasa nak membantu 

Saya bagi dia kerja untuk ubahsuai sebuah rumah busuk

Saya letakkan rasa curiga jauh jauh ... cuba berprasangka baik

.

.

Diringkaskan cerita

Dia buat kerja sedikit sahaja dan berhenti kerja dan menghilangkan diri

Saya ringkaskan cerita lagi

Saya ditipu oleh dia

Wang berjumlah RM22 ribu telah diselewengkan

Kerja tak siap

Duit pun lesap

Dengan dia sekali tak dapat dikesan

Dia bangsa melayu macam saya tur

Dia tipu dengan saya yang melayu sebangsa dengan dia jugak ... adududu

Saya mahu beri peluang ... ini balasan dia kepada saya

Saya kecewa dan marah pada waktu itu

Saya cuba cool wei

.

.

Saya telah buat laporan polis

Polis cakap memang ada laporan yang lain juga dibuat juga oleh pihak lain

Ramai yang dah kena kelentong dengan dia

Terlibat dengan pinjam wang dari AhLong juga

Saya buat laporan di balai polis ... polis memang cari dia

Gambar dia pun saya ada ... saya sertakan gambo kad pengenalan dia tapi saya padam info ler

.

.

Pesanan saya kepada rakan rakan sekalian

Berhati hati dalam memilih kontraktor 

Mungkin ada di kalangan mereka yang kurang jujur

Mungkin bukan semua yer

Cuma apabila melibatkan wang tunai nie ... kadangkala ramai yang gelap mata ... ambil duit tapi kerja tak buat ... dan bagi macam macam alasan ...call henpon dah tak jawab

.

.

Ini lah kisah benar yang ingin saya kongsikan kepada kenkawan semua

Yuhuu


Ir. AJAK

Hobi rumah busuk


#rumahbusuk





No comments:

Post a Comment