13 February 2020

Gold bar

SEBAHAGIAN BAYARAN TRANSAKSI RUMAH BUSUK GUNA MEDIUM GOLD BAR


Follower:

Cerita malam tadi 

Saya lepak di kedai mamak dengan seorang sahabat bernama “R” (bukan nama sebenar)

Sewaktu lepak ada 2 orang follower tegur saya ... terima kasih kerana sudi tegur & menyapa saya ... kita ukhwah silaturrahim 


Gold bar:

Malam tadi saya menerima bayaran menggunakan medium “gold bar” seberat 70 gram (emas tulen)

Bukan bayaran menggunakan wang tunai kertas 

Ini merupakan sebahagian bayaran dari transaksi sebuah unit rumah busuk yang telah di wangi kan 


Sahabat:

Alkisahnya sekitar 3 tahun lalu 

Saya membantu seorang sahabat untuk memiliki rumah impian beliau

Saya miliki 1 buah rumah busuk semi D yang ada ruang tanah yang agak besar ... keluasan tanah yang sekitar lebih 4 ribu kaki persegi 

Rumah busuk berkenaan di wangi kan dan djual kepada sahabat saya bernama R yang saya kenali sejak kira kira 10 tahun yang lalu

Saya berasa gembira kerana berpeluang mampu bantu sahabat mencapai impian beliau & family


Saling bantu:

Nak diringkas kan cerita 

Transaksi penjualan rumah berkenaan berjalan lancar dan sempurna dengan guna pembiayaan  pinjaman bank pada 3 tahun yang lalu

Cuma sahabat R kurang peluang untuk melengkap kan jumlah harga jualan sepenuhnya 

Saya ambil keputusan untuk saling bantu membantu antara sahabat 

Ini lah nama nya sahabat 

Saling percaya antara satu sama lain

Saya mudah kan urusan 

“Baki bayaran ... kau bayar lah ansuran setakat mana yang kau mampu ... bayar setahun sekali pun okey !” ... itulah kata kata saya kepada sahabat R pada 3 tahun yang lalu

Sahabat R seorang yang Jujur & Baik

Malam tadi dia telah tunaikan janji 

Selesai kan transaksi jualan ini

Dia tawarkan saya gold bar

Alhamdulillah ALLAH mudah kan urusan ini 

Niat saya satu jer ... nak bantu seramai yang mungkin 

Nak bantu ummah miliki rumah dengan cara saya sendiri 

Agar semua urusan harian saya £ family jua dipermudah kan InsyaAllah 


Saya tidak kaya:

Saya Ir. AJAK tidak lah kaya 

Saya hanya layan hobi hartanah rumah busuk sekadar yang terdaya & mampu 

Di situ yang saya ada upaya untuk bantu ... saya akan cuba sedaya upaya untuk membantu & mudah kan urusan 

Saya amat yakin sejak bertahun tahun dahulu 

Telah ramai yang mendapat MANFAAT dari sedikit usaha saya ini Alhamdulillah 


Tak ensem tak per ... janji ada rumah busuk !!! Hahaha 😄


Ir. AJAK

Hobi hartanah rumah busuk 


#rumahbusuk




No comments:

Post a Comment