10 January 2017

Aku kalah

KALAH LELONG 17 LOT TANAH BUSUK

◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️


Aku bercuti rehat sehari today 

Berada di kamar lelongan awam mahkamah tinggi seremban

Walaupun kalah today

Aku tidak kecewa atau patah semangat

Tapi Alhamdulillah kerana dapat menambah lagi pengalaman dari hari ke hari

Harga rizab bermula RM0.51 juta

Harga close RM1.2 juta

Kenaikan harga sekitar 140%

Pembida sekitar 70 pax

Ramai pembida dari kalangan yang non bumi

Ada 3 pax jer muka melayu

Tanah yang agak bernilai "kategori kegunaan tanah KEDIAMAN" 

Tanah berstatus freehold dan non bumi lot

Telah ada geran hakmilik individu sebanyak 17 lot

Kerana pemilik asal adalah berbangsa non bumi dan dipahamkan seorang sedang menghadapi masalah kewangan

Lokasi tanah di tengah tengah bandar seremban 

Seumpama "kampong baru di kuala lumpur" lah boleh ibaratkan

Sekeliling lokasi tanah telah dibangunkan dengan taman taman perumahan dan jaringan jalanraya serta infra yang lengkap 

Bagi aku tanah ini sangat valuable kerana telah ada acces jalan raya berturap yang betoi betoi di sebelah tanah itu

Aku tidak mampu untuk terus bersaing kerana kekangan modal

Aku menyeru dan menyarankan di kalangan rakan sebangsa aku yang berkemampuan dengan memiliki modal ... jika ada lagi tanah lelong seumpama ini ... masuklah sebagai pembida dan boleh peluang untuk menang ... memiliki tanah sebegini untuk di kongsikan dengan rakan rakan sebangsa kita untuk bekalan anak cucu bangsa kita di hari kemudian kelak

Sekadar pandangan aku sahaja dan tiada kena mengena dengan sesiapa mahupun yang hidup atau yang telah tiada

Nak nyanyi lagu "jika aku kaya" ....hehehehe

Aamiin

Aku sekadar melayan hobi jer😄


Ir. AJAK

Hobi rumah busuk



No comments:

Post a Comment