21 January 2017

Kancil


AKU PAKAI KETER KANCIL JER
πŸ‡²πŸ‡ΎπŸ‡²πŸ‡ΎπŸ‡²πŸ‡ΎπŸ‡²πŸ‡ΎπŸ‡²πŸ‡ΎπŸ‡²πŸ‡ΎπŸ‡²πŸ‡ΎπŸ‡²πŸ‡ΎπŸ‡²πŸ‡ΎπŸ‡²πŸ‡ΎπŸ‡²πŸ‡Ύ

Today sabtuday aku godek godek stor bawah tangga
Cari gambo gambo album lama
Terjumpa gambo nie
Gambo memori beb
Ini gambo aku masa umur 26 tahun
Rambut masih lebat
Muka ala ala "aron ajis" yer (perasan laa tur) ... ahaksπŸ˜„
Masa nie aku masih kurus melidi
Saiz pinggang 20 jer tau
Baju selalur tight in
Macam mat belia konon
Mesti gosok baju sampai ada sekitar sig tajam boleh luka beb
Inilah kereta pertama yang aku beli dalam sejarah hidup aku
Keter kancil manual enjin 650cc
Jika ikutkan hati memang nak pakai keter yang ada bonet
Tapi apakan daya
Pada masa tur kenkawan dah mula beli keter iswara atau wira
Aku pun macam teringin
Tapi aku pendamkan jer keinginan itu
Terbako jugak jiwa nak pakai keter yang lebih besor dari kancil 650cc
Aku Ambik yang paling murah
Deposit paling minima
Warna pun bukan metalic
Aku beli kat cheras
.
.
Inilah pengorbanan aku untuk membina portfolio hartanah
Ceriter ini sekitar 17 tahun yang lalu
Aku korban sesuatu yang aku inginkan
Aku hanya penuhi sesuatu yang perlu sahaja
Planning aku masa tur pada umur 26 tahun:
1. Mahu kumpul wang untuk berkahwin
2. Aku cuba jimat cermat
3. Buat kerja partime yang mana termampu untuk tambah income
4. Kumpul modal untuk beli rumah pertama ... yang aku mampu realisasikan selepas 3 tahun simpan modal untuk kos deposit dan kos lawyer
5. Kumpul wang untuk hadiahkan kepada bonda dan arwah ayah untuk tunaikan ibadah haji (Alhamdulillah hajat aku tercapai pada tahun 2009 sebelum arwah ayah pergi buat selamanya pada tahun 2010 ... Al Fatihah)
Memang bukan mudah untuk berada pada tahap selesa
Banyak perkara yang perlu dikorbankan
.
.
Namun aku bersyukur
Setelah menamatkan zaman bujang
Aku mendidik wife untuk memahami cara kehidupan yang aku nak layari sehingga kini
Bahagikan tugas iaitu wife take care hal family iaitu jadik suri rumah sepenuh masa dan aku cari rezki dengan tulang 4 kerat
.
.
Aku mendaki dari satu anak tangga ke satu anak tangga yang lain
Cabaran sudah pasti ada
Jangan mimpilah nak harapkan semuanya mudah belaker tanpa halangan
Tapi tak salah untuk "berangan macam mat jenin" tapi perlu disusuli dengan tindakan yang sungguh sungguh
Aku bukan nya motivator yer
Jauh sekali nak jadik pakar motivasi
Tapi aku berkongsi ceriter hidup aku
Ceriter realiti dan bukannya fantasi yer
Bukan ceriter rekaan
Aku bukannya dilahirkan dari keluarga yang kaya
Tapi aku amat bersyukur dan pasrah dengan rezki yang ALLAH pinjamkan kepada aku skrang
Aku tidaklah kaya wang ringgit ... jangan salah anggap yer
Aku tinggal di rumah teres unit tengah jer skrang nie
Hidup secara sederhana
Hidup secara biasa biasa jer
Tak kekok untuk naik kapcai
Tak kekok untuk masak di dapur
Tak kekok untuk pergi ke pasar beli barang basah
Alhamdulillah penuh kesyukuran untuk aku berteduh di rumah skrang nie
Tapi yang aku paling heppy skrang nie ... ALLAH izinkan aku untuk melayan hobi hartanah rumah busuk
Sambil berkongsi ceriter dengan korang
Aku pun memang support aku
Aku ucap terima kasih
WowwwwwπŸ˜„πŸ‘
Mohon SHARE untuk manfaat kenkawan

Ir. AJAK
Hobi rumah busuk







No comments:

Post a Comment