08 January 2017

Sold dah

SOLD

Unit Tengah

Sikamat, Seremban

◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️


Iklan jualan rumah yang aku up kelmarin di wall pesbuk nie

Ramai sungguh yang bertanyer dan menunjukkan minat untuk memiliki unit ini

Lewat malam tadi telah disunting yer

Tahniah kepada bakal buyer

Pantas merebut peluang 

Beliau merupakan seorang kawan kepada pembeli rumah aku (pembeli rumah busuk yang dolu dolu)

Setelah dimaklumkan pada lewat malam kelmarin 

Hanya melalui telefon wasup gambo jer

Pantas mengambil tindakan

Petang semalam beliau datang site visit 

Memang nampak beliau teruja sesangat

Dia cakap "apa yang deennn tengok dalam gambo wasup ... sama jer dengan yang sebenar di rumah nie"

Memang lah sama coz aku tak pandai nak edit gambo

Beliau terus bagi kata putus untuk proceed  memiliki rumah nie

😄👍

.

.


Pasangan yang baru berkahwin dan baru dapat baby

Memang nampak sungguh rezeki baby tur ... Alhamdulillah ... baby nak duduk rumah baru tur 

Wife beliau masih dalam pantang dan tak dapat nak lihat rumah nie secara fizikal

Maka beliau guna kemudahan wasup jer untuk berbincang dengan wife beliau

Maka kata sepakat telah dicapai

Akan letak kedua nama suami dan isteri di dalam S&P

Pasangan dijangka akan guna loan gomen (lppsa)

Bak kata kenkawan berbiznes "fast action ... fast result"

Buyer merupakan sebuah keluarga yang mengimpikan sebuah rumah pertama untuk dibeli

Landed property

Lengkap bersekali renovation yang telah siap sempurna cantek sebuah rumah

Boleh masuk kereta parking ke dalam porch ... dah siap autogate lagi

Kerana telah berjaya merebut peluang keemasan ini

Dokumen "perjanjian jual beli S&P" akan menyusul dalam masa terdekat

Aku nak forwardkan gambar salinan kad pengenalan kepada panel lawyer

.

.

Aku sebagai owner rumah amat bermurah hati untuk memberikan beberapa perkara berikut:

1. Harga rumah RMXXX,000.00 sahaja

2. Kos lawyer S&P akan ditanggung oleh owner 

3.Bayaran deposit RMX,000.00 (RMX00.00 today ahad dan baki RMX,X00.00 sebelum/sewaktu SIGN dokumen S&P)

4.Apabila nampak perjalanan proses transaksi akan berjalan lancar kelak. Owner akan membenarkan buyer masuk rumah lebih awal sebelum jumlah bayaran baki penuh diterima oleh owner (akan ditentukan kemudian secara persetujuan bersama)

.

.

Buyer akan jimat dan menikmati (enjoy) perkara berikut:

  1. Direct deal dengan owner 

2. Jumlah deposit yang sangat rendah dan MINIMA berbanding bayaran yang sepatutnya berjumlah sekitar 10% bagi kes jualan rumah subsales berkeadaan biasa

3. Bayaran lawyer fee S&P yang akan ditanggung oleh owner

4.Peluang untuk masuk rumah lebih awal (untung tak perlu bayar sewa)

.

.

Cuba korang kirakan jumlah PROFIT yang bakal diterima oleh buyer dan family beliau

Aku bukan SCAMMER yer

Aku hanya owner bagi "rumah busuk" jer

Ini semua kenyataan belaker

Aku sekadar mahu memberi manfaat kepada orang lain yang memerlukan

Membantu ummah

Aku anggap fardhu kifayah

InsyaAllah

Aku kan layan hobi hartanah rumah busuk jer😄😄😄

Mohon SHARE kan ceriter ini untuk motivasi kenkawan yang lain untuk memiliki hartanah 👍👍👍


Ir. AJAK

Hobi rumah busuk

Seremban

10 January 2017


No comments:

Post a Comment